
Cei care detin sau administreaza o afacere ar trebui sa inteleaga deja importanta unei strategii eficiente de social media marketing. Chiar si asa, exista foarte multe business-uri care subestimeaza si neglijeaza capacitatea de promovare si atragere prin canalele de comunicare sociala online.
Exista multe informatii pe Internet despre metode de pozitionare si promovare pe retelele online de socializare, iar cei mai multi folosesc gresit indicatiile descoperite. M-am gandit sa va aduc in atentie cateva dintre cele mai comune greseli pe care le fac detinatorii sau administratorii de business-uri, pe care le-am observant de-a lungul timpului, pentru a le evita.
1. Publicarea de continut necaptivant
Actualizarile de stare (status updates) ar trebui sa fie folosite pentru a transmite ceva interesant, pentru a capta atentia in mod pozitiv. Va puteti folosi de orice tip de noutate din media, atata timp cat exista o legatura cel putin tangentiala cu specificul activitatii dumneavoatra.
Spre exemplu, cand administram pagina de Facebook a unui salon de infrumusetare de lux, postam regulat, pe langa noutatile specifice (campanii, evenimente, parteneriate etc.), Tema saptamanii in salon. In functie de sezon, de evenimentele din fashion si styling, de aniversari, de alte stiri interesante din perioada respectiva, cream un mesaj ce rezuma atmosfera din salon – fie ca ma refeream la muzica, la coafurile pe care le faceau stilistii, la bauturile pe care le serveau clientii samd si care indemna utilizatorii sa reactioneze (click sau distribuire). Atasam, de asemenea, si o fotografie sugestiva. Am evitat, pe cat posibil, postarea continutului cu indemnuri generice.
Pont: Folositi regula 70/30 – 70% din continut sa fie interactiv, informational, educativ, amuzant, iar 30% din acesta promotional.
2. Cover-uri (imagini principale) create incorect
Indiferent de specificul afacerii dumneavoastra, fie ca prestati servicii ori vindeti produse, cover-urile (Facebook, LinkedIn etc.) trebuie construite in avantajul acesteia.
Ideal ar fi sa folositi imagini pe care aveti drepturi de autor, cu o rezolutie potrivita pentru web (96 dpi). Includeti datele de contact (este suficient sa aveti adresa de e-mail, un singur numar de telefon mereu disponibil si adresa website-ului) si cele mai importante elemente din identiatea vizuala – logo-ul si sloganul.
Pe langa acestea, ca mesaj principal, trebuie sa decideti ce transmiteti si apoi sa gasiti o formulare intr-un numar redus de cuvinte pentru a evita aglomerarea vizuala. Adaugati si un Call-To-Action (Indemn la actiune).
De asemenea, tineti cont de dimensiunile necesare si de termenii Facebook privind imaginile.
L=851xp, l=315px
Pont: Schimbati cover-urile in functie de sezon, pastrand, totusi, elemente grafice comune pentru recunoasterea brandului. Folositi temele de anotimp sau sarbatori nationale. Veti oferi potentialilor clienti varietate, va veti deosebi de concurenta si veti creste rata de interactiune.
3. Lipsa personalitatii brandului
Evitati mesajele generice. Daca utilizatorii observa ca postati continut fara personalitate si plictisitor vor fi din ce in ce mai putin tentati sa il citeasca, sa dea click si sa va contacteze.
Trebuie sa va asigurati ca fiecare mesaj este personalizat si corelat cu intregul set de caracteristici ale brandului dumneavoastra.
4. Nu se tine cont de perioadele de timp potrivite pentru postari
Sunt numeroase studii pe Internet privind cele mai bune zile din saptamana si ore din zi pentru a posta continut pe Facebook, LinkedIn, Google+, Instagram etc. Mai mult de atat, se cunosc intervalele orare in care se pot obtine cele mai bune rezultate diferite – click-uri si distribuiri.
Spre exemplu, s-a constatat ca pe Facebook postarile de Joi si Vineri au avut cel mai mare impact (rata de interactiune). Pentru a obtine cele mai multe distribuiri, ideal este sa postam in jurul orei 13:00, iar pentru a obtine cele mai multe click-uri, este indicata ora 15:00. Rezultate bune se obtin si in cazul publicarii intre orele 19:00 si 21:00.
Cand este cel mai bine sa postam in social media?
5. Prea multa atentie directionata catre numarul de fani si mai putin spre calitatea acestora
Este bine sa aveti multi fani pe pagina profesionala, insa nu sunt de ajutor daca nu sunt interesati propriu-zis de business-ul dumneavoastra.
Conform unui studiu recent, cea mai de incredere platforma de socializare online privind recomandarile de produse sau servicii este Facebook. 54% din respondentii intervievati au declarat ca folosesc Facebook ca factor determinant in deciziile lor de alegere a unui produs sau serviciu.
Tineti cont de faptul ca 60% dintre utilizatori distribuie postari despre produse sau servicii pe Facebook. Este important sa-i gasiti pe cei interesati de afacerea dumneavoastra.