Facebook este in prezent cea mai mare retea de socializare din lume cu deja 1,24 miliarde de utilizatori activi si o medie de 50 minute pe persoana, petrecute in fiecare zi, online.
Este indiscutabil ca platforma a devenit una dintre cele mai folosite si in afaceri, mai ales cu noile caracteristici precum posibilitatea de a publica clipuri video filmate in 360 grade.
Desi este o unealta de marketing eficace, multi dintre cei care o folosesc pentru a-si lansa si dezvolta afacerea nu o fac corespunzator in masura sa-si maximizeze sansele obtinerii rezultatelor dorite.
Pentru a utiliza eficient toate fatetele pe care Facebook le ofera este indicat sa le cunoastem inainte si sa folosim o strategie de marketing sincronizata cu obiectivele generale ale afacerii.
Iata mai jos 5 mituri despre marketing-ul pe Facebook.
-
Cu cat postezi mai des cu atat va fi mai buna si rata de interactiune (engagement)
Analiza realizata de expertii in social media analytics arata ca, de fapt, cu cat postezi mai des cu atat scade sansa de a avea o rata de interactiune mare (engagement), mai ales in cazul firmelor care au un numar mic de followeri. Spre exemplu, firmele care au mai putin de 10 000 de followeri si posteaza mai mult de 60 de ori pe luna primesc cu 60% mai putine click-uri pe postari decat cele care posteaza doar de 5 ori sau chiar mai putin, pe luna.
Asadar, cel mai bine este sa se tina cont de numarul de followeri si eforturile sa fie concentrate pe continutul de calitate si folositor.
-
Cea mai buna metoda de a fi observata pagina e sa cumperi like-uri
Pentru a avea succes pe Facebook e nevoie de o baza de falloweri care interactioneaza cu postarile tale. Cei care sunt la inceput de drum pe Facebook tind sa cumpere like-uri. Aceasta metoda se dovedeste a nu fi asa eficienta intrucat firmele care vand like-uri folosesc multe conturi false pentru a ajunge la numarul promis. Rezultatul consta in sanse foarte mici ca aceste conturi sa interactioneze din nou cu pagina ta.
Cel mai bine este sa nu cumperi like-uri. Algoritmul folosit de Facebook pentru a analiza o pagina priveste in mod special rata de interactiune a utilizatorilor cu pagina. In timp, numarul mic de like-uri sau comentarii la postarile tale, in comparatie cu numarul de followeri va duce la neafisarea continutului paginii in fluxul de noutati al followerilor.
-
Clip-urile video mai lungi publicate au o rata de interactiune mai buna intrucat retin atentia utilizatorului
De fapt, cu cat este mai lung clip-ul cu atat scad sansele ca el sa fie urmarit pana la final. Statisticile arata ca mai putin de 10% din totalul clipurilor mai lungi de 60 de secunde sunt vizualizate pana la final.
Este indicat sa publici clip-uri scurte, la obiect si convingatoare, pentru a avea o rata de urmarire a lor pana la final, mare.
-
Facebook este folositor doar in marketingul B2C
73% dintre utilizatorii activi pe Facebook spun ca folosesc platforma in scopuri profesionale. Facebook este din ce in ce mai utilizat pentru a se obtine informatii atat cu interes personal, cat si pentru viata profesionala.
Cheia este sa creezi continut relevant pentru publicul tau tinta si sa aplici o strategie de promovare adecvata, nu aceeasi pe care o aplici in LinkedIn, sper exemplu.
-
Spre deosebire de Instagram, utilizatorii intra pe Facebook pe laptop sau tableta
1,15 miliarde dintre cei 1,23 miliarde de utilizatori activi zilnic pe Facebook acceseaza platforma prin aplicatia mobile, insemnand peste 90%.
Creeaza postarile adecvate rezolutiei smartphone-ului si tine cont ca de cele mai multe ori clipurile video sunt vizualizate pe smartphone fara sunet.
Integreaza eficient retelele de socializare in eforturile tale de marketing pentru a avea un business adaptat timpurilor si de succes.
Pentru a afla cum, te asteptam la workshop-ul Social Media Marketing.
Sursa HubSpot si socialbakers