Cum scriem un titlu care sa atraga?

8 din 10 oameni citesc titlul unui articol, insa numai 2 dintre acestia vor citi intregul articol. Prin urmare, titlurile bune pierd cam 80% din audienta.

De cele mai multe ori, cea mai dificila parte in procesul de creare a unui articol pentru blog este chiar gasirea unui titlu adecvat. Ne gandim ca trebuie sa fie suficient de atragator, de convingator, bun pentru SEO, relevant pentru subiectul tratat, nici prea lung, nici prea scurt, adecvat pentru fiecare platforma online de socializare etc. – sa fie, in esenta, intriga si deznodamant in acelasi timp. Asadar, cum putem, in mod practic, sa generam un astfel de inceput?

Neil Patel de la Quick Sprout ne spune ca un scriitor/editor ar trebui sa-si petreaca jumatate din timpul de realizarea a unui articol pentru blog, doar pe crearea unui titlu.

Va propun, mai jos, cateva elemente de care ar trebui sa se tina cont in generarea unui titlu atragator, sfaturi pe care le gasesc utile si usor de urmat.

Superlativul

Porniti de la obiectivele generale de marketing (sa demonstrez expertiza, sa largesc audienta, sa anunt o oferta etc.) dupa care zoom in (focalizati) pe publicul tinta.

Cele mai bune titluri sunt cele care se adreseaza nevoilor publicului tinta si indica o imbunatatire a vietii cititorilor.

Superlativul se dovedeste a fi constructia cea mai “prietenoasa” cu SEO. De cele mai multe ori, in cautarile noastre online folosim supelartivul, fie el de superioritate ori inferioritate: cea mai/cel mai, astfel ca devine cea mai accesata formulare scrisa.

Exemplu: Cea mai buna strategie in cariera: Sfatul complet aiuristic de la seful de HR al Google

Lungimea si Negativul   

Timpul se dovedeste din ce in ce mai scurt pentru utilizatorii de Internet, iar titlurile au ajuns sa fie scanate, in loc de citite integral, astfel ca sunt procesate vizual primele 3 si ultimele 3 cuvinte din titlu. De asemenea, cu cat este mai putin de citit, cu atat este mai usor de retinut.

Este util sa folosim, totodata, adjective atractive sau cuvinte/expresii negative. Studiile arata ca expresiile negative se contecteaza in mod direct la vulnerabilitatile noastre, iar articolele in ale caror titluri s-au folosit termenii  “nu”, “stop” sau “fara” au fost cele mai citite si distribuite.

Pont: Numarul optim de cuvinte intr-un titlu este chiar 6.

Povestea personala si Numerele

Ni se intampla des, atat in viata personala cat si in plan profesional, sa intampinam situatii specifice, dificile si cautam online, de cele mai multe ori, modalitati de solutionare eficienta.

Asociem povestile celorlalti cu ale noastre si in momentul cand le citim. Vedem intr-o poveste personala o recomandare, un test trecut cu brio.

Ganditi-va cum se aplica in viata de zi cu zi mesajul principal al articolului si redati ideea principala folosind in titlu si cifre sau numere. O cifra sau un numar (de preferat pana la 20) ne transmit ca putem fi eficienti in parcurgerea articolului, procesand si asimiland informatia in blocuri si nu ne setam psihicul pentru o sarcina dificila si consumatoare de timp.

Ne dorim cea mai simpla metoda de a rezolva/imbunatati ceva, astfel ca ne atrag titlurile precum “10 pasi catre…” sau “ 7 metode utile pentru..”.

Transparenta si Intrebarea

Increderea in ceea ce “livrati” si brandul dumneavoastra este, de fapt, ingredientul principal/vital al fundamentarii relatiei de durata cu cititorii, astfel ca va puteti folosi de aspecte interesante din procesul dumneavoastra de business pentru a crea materiale ce releva secrete, fie ca va referiti la observatiile dumneavoastra profesionale (Ex. Cand ne oprim din invatat?), fie ca faceti publice informatii legate de cum functioneaza, spre exemplu, departamentul Resurse umane.

Folosind intrebari in titlu se asigura stimularea curiozitatii cititorilor, aceasta fiind un puternic factor declansator, iar sentimentul de curiozitate fiind o traire greu de controlat. Atentie, totusi, ca unele formulari au devenit desuete, in mod special cele de sezon, ex. “Tu cum te pregatesti de Paste? Avem noi cele mai bune solutii”.

Putem scrie titluri care imbina toate caracteristicile potrivite, in functie de business-ul nostru, de obiectivul de marketing si publicul tinta, folosindu-ne si de trucurile urmatoare, dupa cum ne sugereaza Ryan Scott de la HubSpot:

Raspundeti concludent la intrebarile:

Care este cel mai important lucru pe care dorim ca cititorii sa-l afle?

Care este cea mai buna metoda de a transmite acest mesaj?

Faceti o lista cu 25 de titluri posibile si alegeti prin eliminare

Testati pe un grup de prieteni cele 25 de titluri

Urmariti traficul pe website dupa fiecare postare

Pastrati un jurnal cu titlurile care au generat cele mai bune rezultate (rata de  interactiune – click, apreciere si distribuire) si nu va fie teama sa le refolositi

Pont: Puteti folosi aceasta formula (Neil Patel): Numar/cifra + Cuvant declansator + Adjectiv + Cuvant cheie + Promisiune

In mod ironic si mie mi-a luat ceva timp sa gasesc un titlu corespunzator pentru acest articol : ). Va invit la workshop-ul Business Blogging pentru a afla mai multe tehnici utile de creare, crestere si administrare a unui blog relevant pentru afacerea proprie.

Denisa Migit – Sales & Marketing Manager @ WebArmada

septembrie 24, 2018